Veelgestelde vragen

 

Hoe te bestellen en betalen?

In het keuzemenu links kunt U kiezen uit een aantal categorieën. Na Uw eerste keuze komt U terecht op een pagina met de artikelen in deze categorie. Door op het betreffende artikel te klikken kunt U meer informatie over dit product lezen. Met één klik op de knop "koop nu" kunt u het artikel aan uw winkelwagentje toevoegen. Bij een aantal artikelen kunt u nog aangeven in welke kleur u deze wilt ontvangen. Wilt U meerdere aantallen van 1 artikel dan kunt U dit aangeven in het vakje ‘aantal' voor de knop "Koop Nu". U kunt zo lang door winkelen als U zelf wenst. De betaling kan op diverse manieren gebeuren. Meer informatie kunt u vinden op de volgende pagina: Betaalmethodes
 

Producten en voorraad

Alle producten die op de website staan vermeld, zijn op voorraad. Per product staat aangegeven hoeveel stuks er op voorraad zijn. Mocht u van een product meer willen bestellen dan dat wij op voorraad hebben, willen wij U verzoeken om contact met ons op te nemen. Dit kan per telefoon en per email.
Alle gegevens hiervoor vindt u onder: Contact
 

Tevreden?

Als U tevreden bent over de service en/of de geleverde artikelen via Glastrends.nl, geef het dan door aan familie, vrienden of kennissen en aan ons. Ook kunt u een beoordeling invullen bij Webwinkelkeur. Deze is bereikbaar via de banner links of Klik hier. U ontvangt na ontvangst van uw bestelling een email met daarin de link naar Webwinkelkeur.
Bent U ondanks de goede zorg niet of minder tevreden, willen wij er graag alles aan doen dit te verbeteren. Dit lukt alleen als U uw opmerkingen aan ons kenbaar maakt.
 

Annuleren?

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos. Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien wij reeds een betaling van u hebben ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten.
 

Verzendkosten en Track en Trace informatie?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het orderbedrag en naar welk land de bestelling gestuurd moet worden. Voor Nederland is er een keuze tussen standaard, PostNL afleverpunt en aangetekend. Voor het buitenland is er maar 1 tarief. Wel heeft u de keuze uit huis-adres of een Pakketpunt bij u in de buurt. Voor onze tarieven kunt u ook terecht op de pagina Verzendkosten.
Na het verzenden ontvangt u van ons een track en trace link, zodat u het pakket kunt volgen. U krijgt van PostNL een tijdvak te zien wanneer ze verwachten het pakket bij u te komen bezorgen. De bezorging kan hier echter van afwijken.
 
Voor vragen over uw bezorgen kunt u bellen met PostNL: 0900-0570 (€ 0,45 p/m)
 

Retourneren?

Toch niet tevreden over uw bestelling? Over retourneren doen wij niet moeilijk. Binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling kunt u uw product retourneren bij onze showroom of via het retourformulier. Na het invullen van dit formulier heeft u nog eens 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden.
Voor meer informatie: Garantie en retour.
 

Is graveren ook mogelijk?

De meeste glazen artikelen zijn te graveren. Het is echter niet mogelijk door ons of bij ons te laten doen. Momenteel hebben wij geen geschikte graveur in de buurt die dit voor u zou kunnen doen. Wij vragen dan ook aan onze klanten om dit bij hun in de buurt te laten doen. Geschikte plekken om te vragen of een bedrijf dit voor u kan regelen zijn juweliers en winkels die ook medailles en bekers verkopen. Zij kunnen dit voor u regelen, of weten een geschikt bedrijf dit het graveren voor u kunnen doen.
 

Producten personaliseren

Wij krijgen vaak de vraag of wij een artikel kunnen personaliseren, in bijvoorbeeld een andere maat of kleur. Helaas is dit niet mogelijk, omdat wij de artikelen niet zelf maken. Wij kopen de artikelen in bij glasblazers en geselecteerde bedrijven uit heel Europa. Hierdoor zijn wij afhankelijk van het assortiment die deze producenten voeren en kunnen niet voor u regelen dat er een product voor u gepersonaliseerd wordt.
Als u dit graag wilt, dan kunt u het beste contact opnemen met een glasblazer bij u uit de buurt met de vraag of hij/zij u verder kan helpen.


Glazen Artikelen schoonmaken

Helaas, bij gebruik of het laten staan van de glazen decoratie-artikelen worden ze vies. Soms gewoon stoffig, en gaan ze in de loop van de tijd wat vettig aanvoelen. En andere artikelen, zoals vazen, krijgen een randje aan de binnenzijde van het stilstaand water.
Wij raden aan om artikelen schoon te maken met een vochtige doek. Dit kan met gewoon een beetje water, maar voor extra glans kunt u ook een milde glasreiniger gebruiken. Let echter wel op dat als het glaswerk gekleurd is, dat u met het schoonmaken de kleuren niet verwijderd.
Om kalkaanslag in vazen te verwijderen kunt u de vaas vullen met water (absoluut niet te warm!) en hier een drupje chloor aan toe voegen. Laat dit enkele uren/ de hele nacht weken en daarna kunt u voorzichtig met een afwasborstel aan de gang. Voorzichtig uitspoelen en afdrogen, en uw vaas is weer zo goed als nieuw.
Let op: Glaswerk niet schoonmaken in een sopje! Meestal is het water te warm en daardoor kunnen er temperatuurverschillen in het glas ontstaan. Glas geleidt warmte niet zo goed, en als het glaswerk in te warm water wordt gelegd wordt de ene kant van het glas warm terwijl de andere kant van het glas nog (even) koud blijft. De ene kant wil dus sterk uitzetten, de andere kant niet. Grote temperatuurverschillen over kleine afstanden in een materiaal dat geen grote elasticiteit heeft wil niet, en daardoor kan het glas knappen. Doordat het moeilijk aan te geven is wat te warm is, raden wij dit ten alle tijden af!
Beter gebruikt u glasreiniger of een vochtige doek, of laat het glaswerk een nachtje staan in water met een drupje chloor, zoals hierboven beschreven.
 
!